Andas lättare genom att träna ditt andetag med inspiration och glädje.

Hej vad roligt, det glädjer mig att du hittat hit. Välkommen!

Hoppas du kan få inspiration till glädjefylld hälsa här genom först och främst att lära känna ditt andetag.

Rebecca Liljefors, Yogamassör & Andningscoach.

Andas lättare genom att träna ditt andetag med inspiration och glädje.

Vill du testa på en gång, nu? Då kan du börja med att stänga munnen och andas in och ut genom näsan, också ta ett tyst, djupt, brett och långsamt flödande andetag. Varför?

Därför att om det finns en enda sak som du kan göra för att förbättra ditt mående så är det genom att ändra hur du andas. Eftersom vi andas flera tusen andetag per dag utan att tänka på det, kan du bara genom att ändra ditt andningsmönster några minuter per dag medvetet, göra stor skillnad för hur du mår både i kroppen och sinnet.

Allt hänger ihop.

Det mättade, medvetna, andetaget kan på många sätt förbättra din hälsa, bland annat när det gäller matsmältning, återhämtning, minskad stress och smärta.


NYHET-Funktionell andning-bas. Gruppklass. Andas. En gång till. Hur andas du egentligen!
Vill du andas lätt och känna dig lugn med ett klart sinne?

Kom då och lär dig andas djupt, brett och långsamt med Marina Papazian och mig, Rebecca Liljefors, i kursen Funktionell andning-bas. Gruppträning. 5 tisdagar i rad kl.9.00-9.5 med start 27/9 2022. Götgatan 6, Uppsala i Yogasalen på Luthagens massage & rehab. Välkommen!

Andningscoach breath coach yogasal

Vill du andas lätt och känna dig lugn med ett klart sinne, kom då och lär dig andas djupt, brett och långsamt med oss.

Funktionell andning-bas, kursen där du får du lära dig andas djupt och funktionellt för att lättare kunna släppa på spänningar och få mer energi. Vi guidar dig i din andning med enkla och funktionella övningar som du sedan lätt kan använda för att integrera träningen i din vardag.

Start: 27/9 2022

Tisdagar kl.9-9.50; 27/9, 4/10, 11/10, 18/10, 25/10
Plats: Yogasalen; Luthagens Massage & Rehab på Götgatan 6, Uppsala

Pris: 1000 kr
Du behöver inga förkunskaper eftersom det här är en grundläggande basutbildning i andningsträning.

Boka din plats här (max 12 personer). Bokad plats gäller alla 5 tillfällen och är bindande.

Kan betalas online eller vid första kurstillfället.

Funktionell andning med Marina & Rebecca

Så, hur andas du egentligen?

  • Andas du högt upp i bröstet?
  • Har du ont av spända muskler i axlar, nacke och rygg?
  • Känner du dig trött och stressad?

Ifall du känner så här, då är det en sak du kan börja göra för din hälsa – gå den här kursen och lära dig andas funktionellt.

Med andetaget i fokus går vi även igenom sittande och stående hållning, något du har stor nytta av i vardagen.

En regelbunden andningsträning kan ge dig positiva effekter som bland annat ett stärkt immunförsvar, ökad mental balans, bättre sömn, ökad lyckokänsla och förbättrad cirkulation

Instruktörer:
Rebecca Liljefors, yogamassör & lic. andningscoach samt grundare av Uppsalayogamassage.
Marina Papazian, kroppsterapeut & energipedagog på Alternativakademin.

Kurs: Funktionell andning-bas.
Plats: Yogasalen hos Luthagens massage & Rehab på Götgatan 6 i Uppsala.
Datum: Start tisdagen den 27 september 2022 kl. 9:00/ 5 tisdagar i rad samma tid och plats.



Andas lättare uppsala

Andningsträning – Privat coachning

Andas lättare genom att lära känna ditt andetag

När du tränar upp din andningsförmåga tar du fram din naturliga andning, en superkraft som du har inom dig.

Stärkt immunförsvar, ökad mental balans, bättre sömn, ökad lyckokänsla och förbättrad cirkulation är positiva effekter som kan komma ur en regelbunden andningsträning.

När du tränar upp din andningsförmåga tar du fram din naturliga andning, en superkraft som du har inom dig.

Hur (exakt) vill du känna dig (mer)?

Hur du andas påverkar hur du mår och därför har de flesta människor en stor potential och utrymme att öka sitt välmående genom att andas rätt. Du andas ju ofta så därför, bara genom att ändra ditt andningsmönster ett par gånger per dag, kan du göra stor skillnad för din hälsa.

(Precis) Hur andas du (egentligen) nu?

Det vi gör vid första tillfället är att ta reda på hur du andas därefter får du lära känna ditt andetag och fundera på vilket sätt det påverkar dig i din vardag.

Vad kan du göra?

Den här coachingen är för dig som vill lära dig andas bättre det vill säga lättare och mindre ansträngt. Vi kommer att lägga fokus på basandningen, det mättande andetaget eftersom det är grunden för all andningsträning. Vidare kommer vi att jobba med de lugnande andningsteknikerna som framför allt hjälper dig att släppa stress, få större avspänning, avslappning, koncentration och kreativitet.

En regelbunden andningsträning kan ge dig positiva effekter som bland annat ett stärkt immunförsvar, ökad mental balans, bättre sömn, ökad lyckokänsla och förbättrad cirkulation

Andningsträningen är individuell eftersom det kan ta olika lång tid att lära sig så därför skulle jag rekommendera dig att komma på ett första besök och så tar vi det därifrån.

Välkommen! / Rebecca Lic. Andningscoach

Andas lättare uppsala

Lic. Andningscoach
Rebecca Liljefors

Andningsträning, privat eller i grupp. Workshops för företag.

Du kan ändra ditt andetag genom vilja framförallt om du verkligen vill må bättre. Därför kan du träna ditt andetag 5 minuter, gärna 3 gånger om dagen för i att hitta ditt lätta avslappnande andetag. Ja som du när du var barn med hela kroppen, utan att du tänkte på det. Tänk på din hälsa. Andas djupt, brett, långsamt och avslappnat och dessutom helst in och ut genom näsan. Jag hjälper dig hitta tillbaka.

Ser fram emot att höra av från dig.

mejl: rebecca@uppsalayogamassage eller telefon: 070-2500737

Andas lugnt!

Andningsträning och Yogamassage på överkroppen – 1,5 timme

Andas lättare och yogamassage uppsala

Vill du andas med större lätthet, ge dig själv större rymd och öka smidigheten i kroppen?

Genom att träna ditt andetag kombination med Yogamassage på överkroppen kan du ge dig själv bra förutsättningar för ökat välmående.

Yogamassage är en massagemetod där djup oljemassage samt stretching och andning kombineras vilket stärker kroppens naturliga tillstånd av hälsa.

Fokus i den här yogamassagen på överkoppen ligger på rygg, axlar, nacke, bröstkorg och framför allt andningsmuskelaturen, det vill säga diafragma och interkostal musklerna. Behandlingen infattar både liggande och sittande stretching och jag avslutar med en skön och avslappnande huvud & ansiktsmassage.

Efter den här yogamassage-behandlingen känns din kropp lätt, vitaliserad och full av energi.

Yogamassagen utförs på en madrass på golvet, massören använder både sina händer och fötter. Trycket anpassas till din muskelspänning.

Användningsområden:
Yogamassage motverkar bland annat rygg- och nackproblem, besvär från skuldror, stress och sömnproblem.
Andningsträning kan bland annat reducera stress, ge bättre sömn och mindre oro.

Vill du veta mer eller bara kika och kolla när det finns tid att andas lättare?

Kolla in lediga tider.